dobavka-v-beton-superplastifikator-zhidkij-ch4До складу сучасних бетонорозчинних заводів і вузлів входять змішувальні установки, склади цементу, заповнювачів, добавок, інші допоміжні підрозділи, а також пристрої автоматичного керування і контролю.

Склади цементу поділяють за:
• ступенем мобільності – на стаціонарні і пересувні;
• видом транспортних пристроїв – з механічною, пневматичною і комбінованою подачею цементу;


• конструкцією – на бункерні та силосні;
• способом керування – на механізовані і автоматизовані.

Для складування цементу і золи виносу найбільшого поширення дістали склади силосного типу. Типові проекти передбачають спорудження силосних складів з однотипних силосів циліндричної форми діаметром від 3 до 10 м, ємністю від 25 до 1500 т кожна з металу, монолітного або збірного залізобетону.

Залежно від кількості силосів у складі і прийнятій системі механізації їх розташовують в один або два ряди. Кількість силосів встановлюється з урахуванням необхідної ємності складу, а також кількості марок і типів цементу, який планується використовувати.

Найбільш прогресивними є автоматизовані силосні склади, де управління усіма виробничими процесами виконується автоматично.

На дрібних розосереджених об'єктах цемент можуть зберігати в контейнерах. Цемент, який надходить на будівництво в мішках, розміщують у закритому сухому приміщенні. Збереження цементу навалом під навісом, у ларях, на відкритих майданчиках під брезентовими покриттями не рекомендується

Місткість стаціонарного складу повинна забезпечувати запас цементу не менше ніж на 7 діб, місткість приоб’єктного складу — до 5 діб, місткість контейнера — двох-трьохдобовий запас матеріалів

Ефективним способом внутріскладського транспортування цементу є пневматичний. Він оснований на переміщенні завислих часток матеріалу потоком повітря. Засоби пневматичного транспорту відрізняє ряд переваг, до яких відносять: герметизацію процесів транспортування; відсутність втрат цементу; компактність і можливість застосування в будь-яких виробничих умовах, завдяки вигинам трубопроводу; повну механізацію завантаження і розвантаження; можливість автоматизації процесу транспортування; найкращі умови праці для обслуговуючого персоналу. Для транспортування цементу по горизонталі з невеликим нахилом застосовуються аерожолоби, а по вертикалі – ерліфти.

Для розвантаження, транспортування і видачі цементу на складі використовують пневматичні розвантажувачі всмоктувального та всмоктувально-нагнітальної дії, гвинтові підйомники, гвинтові і камерні насоси.

За способом складування і збереження склади заповнювачів бувають: штабельні, напівбункерні, бункерні і силосні, а також відкриті і закриті. Штабельні і напівбункерні склади, у свою чергу, поділяють на траншейні й естакадно-траншейні.

Штабельні склади споруджують у вигляді бетонного майданчика з комплексом механізмів для розвантаження і штабелювання: грейферний кран, навантажувач, бульдозер.

Штабельно-траншейні склади обладнують підземною галереєю, в якій розміщують у верхній частині - бункери з затворами, у нижній – стрічкові конвеєри. Заповнювачі розвантажують розвантажувальними машинами, вагонами-самовивантажувачами або самоскидами в прийомний пристрій; складують – одно- і двохконсольними штабелеукладачами або машинами типу С-492, подають у видаткові бункери бетонних цехів скіповими установками або стрічковими конвеєрами.

Естакадні штабельно-траншейні і напівбункерні склади завантажують зверху за допомогою стрічкових конвеєрів, розташовуваних на спеціальній естакаді, і обладнаних скидальними візками для подачі матеріалів у будь-яке місце складу. У напівбункерному складі заповнювачі складуються в траншею трапецієвидного перерізу, розділену поперечними залізобетонними стінками на відсіки. Під бункерами споруджується галерея зі стрічковими конвеєрами. Такі склади можуть бути відкритими і закритими. Вони засто-совуються для обслуговування середніх і великих бетонних заводів.

Бункерні і силосні склади заповнювачів закритого типу складаються з кількох багатокутних або круглих банок діаметром до 5—10 м з монолітного залізобетону, збірних залізобетонних або металевих елементів. Завантажують склади вертикальним багатоковшевим елеватором і розподільним конвеєром, вивантаження заповнювачів на стрічковий конвеєр провадять за допомогою вібратора, розташованого під днищем силосу. Для експлуатації в зимовий час склади обладнуються регістрами підігріву заповнювачів.

При виборі типу складу заповнювачів необхідно враховувати наступні фактори: місткість і вантажообіг, розміри наявного майданчика; вид транспорту, який доставляє заповнювачі, і приймального пристрою, вартість спорудження ділянок доріг, якщо в цьому є необхідність; типи внутріскладського і внутрішньозаводського устаткування і механізмів; вид системи управління і контролю; необхідність забезпечення роздільного збереження заповнювачів за видами, фракціями і сортами з мінімальним подрібненням і розшаруванням при перевантаженнях; кліматичні умови.

Для районів з помірними кліматичними умовами естакадні штабельно-траншейні склади найбільш ефективні, тому що вони забезпечують високу продуктивність переробки і значні запаси заповнювачів при порівняно невеликих капіталовкладеннях.

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd